sobota 23. srpna 2014

Žloutek nebo bílek?

Všichni víme, že vejce jsou dobrá pro náš organismu, zejména díky svému vysokému obsahu bílkovin. Jednoznačně bychom je měli zařadit do našeho jídelníčku, ať už si ho dáte na tvrdo k snídani či jako omeletu k obědu. Zůstává ale otázka - je pro nás zdravější žloutek nebo bílek?

Jak jsem už zmínila, vejce obsahují velké množství bílkovin, které jsou pro nás více než důležité a najdeme je jak ve žloutku tak v bílku. Co je pak tedy odpovědí na naší otázku? Jednoznačně bílek. Na rozdíl od žloutku totiž obsahuje jen velice malé množství tuku (0,10) a vůbec žádný cholesterol, který může být pro naše tělo i nebezpečný! 

Co se týče energetické hodnoty, celé vejce má přibližně 95kcal, z toho celých 70kcal se nachází jen ve žloutku! Pokud jste správně počítali zjistili jste, že bílek má jen něco málo kolem 15kcal, což je , především pro ty, kteří se snaží zhubnout a kontrolují si svůj denní příjem, velmi výhodné. Pokud ale máte žloutky rádi, rozhodně se nic nestane, když si ho jednou za čas také dopřejete!

Já sama jsem začala nedávno také vařit pouze z bílků - o žloutky se má naštěstí v naší rodině kdo postarat, protože kromě mě je všichni zbožňují - a nemám si na co stěžovat. Míchané bílky či bílková omeleta chutná parádně, pokud vejce správně dochutíte a zvolíte nějakou dobrou přílohu! 

Poslední dobou si často k obědu pochutnávám na bílkové omeletě se zeleninovou směsí (cuketa, rajčata, paprika, občas přidám houby, když jsou :) ), občas k tomu uvařím i rýži a mám skvěle vyvážený a chutný oběd! A jednou za čas k snídani neuškodí míchané bílky s lučinou a rajčaty, ke kterým si můžete dát např. celozrnný chléb. 

A co vy? Máte rádi žloutky, nebo je "ve jménu svého těla" oželíte? Nezapomeňte se vyjádřit v komentářích!

S pozdravem,
Adelaine

14 komentářů:

  1. Ahoj,
    to víš že si tě ráda přepíšu a ponechám;)

    OdpovědětVymazat
  2. Když něco peču,tak to střídám s tím co tam má být, ale že bych si i jindy ujížděla na bílku či žloutku se nedá říct,protože můj žaludek na to není.

    OdpovědětVymazat
  3. Jím celá vejce :D chutnají mi a taky by u nás nikdo ty žloutky nesdělal :D

    OdpovědětVymazat
  4. Přesně tak! Můj cíl je také 55 kilo :-) Tak ti moooc gratuluji
    !

    OdpovědětVymazat
  5. já sice žloutky nerada, ale jím je, protože mám i s nimi málo tuků :) a to s cholesterolem je nejspíše mýtus, protože žloutek zároveň obsahuje i látky, které cholesterol odbourávají. takže prý lidé bez potíží se srdcem mohou žloutky bez obav konzumovat :)
    jinak jsem ráda, že jsi na blogspotu a sledovat tvůj blog budu, sleduji tě už i na FB ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo, to je pravda :) ja mam tuku dost, takze uplne ty zloutky nepotrebuju, navic mi strasne nechutnaji, takze jsem rada, ze si aspon oduvodnim to, ze je nejim :D

      Vymazat
    2. to chápu, taky mi dřív nechutnaly, ale už jsem si zvykla, jen mi vadí, jak se mi zasekávají na zubech všude :D

      Vymazat
  6. rada spriatelím, ďakujem za koment. :)
    http://bonesincouture.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  7. Já taky dávám přednost bílkům, ale žloutkem nepohrdnu :D A ta kalorická hodnota je úžasná - 15 kcal na jeden bílek :) Taky si ráda dělám omeletu - dám dva nebo tři bílky a k tomu ještě jedno celé vejce a je to dokonalé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně, jeden žloutek na 3 bílky je úplně v pohodě a je to výborný! :) člověk se z toho nasytí a je to málo kalorické :)

      Vymazat
  8. Řeším to tak, že vejce skoro nejím :D Nevím, nechutnají mi... Když už tak si dávám vejce namíchano - a z těch si opravdu nevybereš, zda žloutek nebo bílek ;) a když je čirou náhodou potkám na talíři v jiné formě (na hniličko, volské oko), tak mám raději právě žloutek... Jooo, jsem jedlík k pohledání.

    OdpovědětVymazat
  9. Já jím bílky i žloutky, protože je mi líto ten žloutek vyhodit :D máme vajíčka od dědových slepic a pokud bych měla jíst pouze bílky musela bych si místo 2 vajec uvařit rovnou 4 - a chudák děda a celá moje rodina by byla bez vajec :/ :D

    OdpovědětVymazat